Tożsamość uczelni na przykładzie WSZiB
Przedsiębiorca, powołując firmę do życia, zazwyczaj precyzyjnie określa jej cele biznesowe oraz zna odpowiedzi na pytanie główne: czym jesteśmy? oraz na pytania szczegółowe w zakresie strategii, struktury, etosu, działalności, relacji z innymi podmiotami etc. Te materialne i niematerialne elementy określają tożsamość przedsiębiorstwa, a ta kształtowana jest przez samego właściciela-przedsiębiorcę, przez liderów, pracowników oraz środowisko.
Jakie korzyści przynosi zidentyfikowanie wartości organizacji?
Zidentyfikowanie wartości przedsiębiorstwa przynosi organizacji konkretne korzyści:
-zwiększa efektywność działań koncepcyjnych, intelektualnych, innowacyjnych i strategicznych,
-wyznacza standardy etycznego zachowania się zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz jednostki,
-pomaga w dookreślaniu kierunków rozwoju organizacji,
-upraszcza procesy decyzyjne,
-kształtuje kulturę organizacyjną,
-wpływa na spójność wizerunkową i skuteczną komunikację marketingową,
-ale przede wszystkim pozwala wygrać każdy kryzys.
Tożsamość uczelni WSZiB
W Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości tożsamość organizacji w wymiarze wartości została określona 26 lat temu, przez założycieli Uczelni. Dziś po ćwierćwieczu obecności Uczelni na krakowskim rynku edukacyjnym, nastał czas na to, by WSZiB nadał wartościom aktualne brzmienie.
dr Magdalena Kowalska-Musiał
Prodziekan Wydziału Zarządzania, Finansów i Informatyki