22 cze '22

Kobiety rządzą światem social media.  Czyli dlaczego warto zostać Creative Influencer Managerem?

Kobiety rządzą światem social media.  Czyli dlaczego warto zostać Creative Influencer Managerem?
()

Zgodnie z raportem stworzonym przez indaHash w 2021, 68 proc. influencerów w mediach społecznościowych to kobiety. To one wyznaczają trendy, styl, wpływają na decyzje zakupowe i kształtują gust swoich odbiorców – zarówno innych kobiet, jak i mężczyzn. 88 proc. influencerek uważa, że jest wpływowa również poza internetem, wśród bliskich i znajomych.

„Zarówno kobiety jak i mężczyźni od czasu pandemii zwiększyli swoją aktywność w social mediach jako influencerki i influencerzy czy managerki i managerowie. Jako pozytywną stronę od tego czasu obserwujemy szeroki rozwój kreatywności na rynku e-commerce. Intensywnie rośnie zapotrzebowanie na specjalistów i ekspertów. Praca nad umiejętnościami cyfrowymi, a jednocześnie kompetencjami w zakresie rozpoznawania i kreowania trendów czy znajomości regulacji prawnych to clou naszego nowego kierunku Marketing Cyfrowy” – mówi dr Magdalena Kowalska – Musiał, wykładowczyni w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie. 

Chociaż stanowią tak potężną siłę nabywczą, prawie połowa kobiet czuje się niezrozumiana przez specjalistów od marketingu.

Wiele badań potwierdza, że by zbudować lojalność kobiety wobec marki, nie wystarcza samo oferowanie produktów spełniających jej oczekiwania czy nawet skonstruowanie odpowiedniego przekazu reklamowego. W przypadku pań zdaje się, że najskuteczniejsze działania to budowanie relacji i wchodzenie w bliższą interakcję. Kto zbuduje najlepszą komunikację dla kobiety, jak nie inna kobieta?

Jak to wygląda w branży kreatywnej?

W reklamie i marketingu kobiety stanowią zdecydowaną większość. Branża marketingowa pod względem ofert pracy i wymagań stale się rozwija. Wg raportu „Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego dla sektora komunikacji marketingowej” 13% pracodawców uważa, że w konsekwencji pandemii z ostatnich dwóch lat trudniej im jest zatrudnić specjalistę i wykwalifikowanego pracownika, natomiast aż 25% uważa, że pandemia przyczyniła się do braków kadrowych. Dlatego też nowych pracowników poszukują i będą coraz częściej poszukiwały przeróżne rodzaje podmiotów branżowych, zarówno same firmy, jak i agencje reklamowe i interaktywne, agencje PR-owe, domy mediowe czy domy produkcyjne.

Szukając ogłoszeń na popularnych serwisach, takich jak Pracuj.pl, można znaleźć przeróżne oferty pracy w branży. Dotyczą one szerokiego wachlarza stanowisk, zarówno tych juniorskich, jak i seniorskich. W ostatnim roku jednak branżowi pracodawcy najczęściej poszukiwali pracowników na stanowiska takie jak grafik, content manager i account manager.  W związku z rozwojem e-commerce jednym z obszarów, w którym poszukuje się obecnie sporej liczby pracowników, jest digital. W segmencie tym rośnie zapotrzebowanie przede wszystkim na specjalistów ds. digital, e-commerce, analityków, SEO i PPC managerów. Wielu pracodawców planuje w najbliższej przyszłości zatrudnić więcej pracowników na stanowiska związane z social mediami, jak specjalista ds. social mediów, czy influencer managera. Temu ostatniemu przyglądniemy się poniżej.

Kim jest influencer manager?

Influencer manager, creative influencer manager, specjalista ds. influencer marketingu to tylko kilka form jakie przyjmuje stanowisko, na którym pracownik zajmuje się współpracą z osobami, które tworzą treści internetowe dla swoich stałych odbiorców (followersów). Tacy twórcy charakteryzują się duża popularnością w internecie, a tym samym ich wartością jest umiejętne wywieranie wpływu na swoich odbiorców np. by zainteresować ich nowym produktem. Influencerzy są wykorzystywani do wprowadzania marek lub produktów na rynek, wspierania kampanii sprzedażowych i promocyjnych. Influencer marketing to nie tylko szereg publikacji, ale przede wszystkim godziny pracy nad budową strategii komunikacji, ustaleniem KPI, wsłuchaniem się w potrzeby Klienta, dobrym zrozumieniem produktów i usług.

Jakie cechy powinien mieć influencer manager?

Niezmiennie od lat w marketingu bardzo liczą się kompetencje miękkie. Należą do nich m.in. umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, umiejętność zarządzania relacjami, zarządzania zespołem, efektywnego prowadzenia prezentacji i prezentowania wniosków, pisania i tworzenia ciekawych treści i historii, kreatywność, samodzielność, otwartość na ciągłą naukę i rozwój. W cenie na rynku pracy jest też efektywna komunikacja, kreatywność czy otwartość na zmiany.

Czy tego wszystkiego nauczysz się na kierunku Marketing Cyfrowy na WSZIB?

Przekazywana na kierunku Marketing Cyfrowy wiedza oraz umiejętności i kompetencje będą dodatkowo rozwijane i uszczegóławiane w ramach dwóch ścieżek kształcenia: Technologie cyfrowe w marketingu oraz Marketing i social media. Na tym kierunku uzyskasz unikalną wiedzę i umiejętności z zakresu wykorzystania nowych technologii w obszarach związanych z rozpoznawaniem potrzeb konsumentów, kreowaniem marki w mediach społecznościowych i internecie, jak też skutecznego projektowania decyzji zakupowych. Profil kierunku Marketing Cyfrowy nastawiony na nauczanie praktyczne. Oparty jest o wiedzę i doświadczenie najlepszych ekspertów z zakresu kreacji, komunikacji czy e-commercu.

Sprawdź co jeszcze możesz się dowiedzieć o marketingu cyfrowym

Kim jest influencer manager - odpowiadamy
Kobiety w marketingu to stale rosnąca siła
Dowiedz się jak zostać creative influencer managerem!

Jak bardzo interesujący był ten artykuł?

Kliknij na gwiazdkę, aby zagłosować

Średnia ocena / 5. Głosów:

Jak narazie nikt nie głosowal.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Multis Multum

Multis Multum to magazyn studencki tworzony przez Studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości pod nadzorem:

Redaktor Naczelna – mgr Aneta Idzik-Nowak

Adiustator – dr inż. Dominika Woźny  

Kontakt: a.idzik@wszib.edu.pl

Gdzie możesz nas czytać?

Multis Multum to bezpłatny kwartalnik dostępny na terenie uczelni WSZiB przy Al. Kijowskiej 14 w Krakowie.