28 sierpień '16

Budowanie relacji – czyli jak zatrzymać przy sobie klienta

Budowanie relacji – czyli jak zatrzymać przy sobie klienta
()

W dzisiejszych czasach już nie cena determinuje wybór konsumenta. Chętniej kieruje się on jakością usług i wybiera markę polecaną przez znajomego lub kieruje się opiniami w Internecie. Co więc zrobić, aby zatrzymać przy sobie klienta, który już skorzystał z naszych usług?

Jak zatrzymać przy sobie klienta?

Wartość dodana

To coś, czego klient prawdopodobnie nie znajdzie u konkurencji. Coś, co dla firmy może nie przynosić bezpośrednich zysków, ale jest świetnym narzędziem do zbudowania relacji z nabywcą i przyzwyczajenia go do korzystania z usług naszego biznesu. Za przykład posłuży nam branża Automotive, a konkretniej dealer samochodów osobowych posiadający serwis i stację kontroli pojazdów. Ciekawą propozycją będzie stworzenie mobilnej aplikacji dla klientów, która umożliwi mu bezpłatny kontakt z obsługą klienta, przypominanie o nadchodzącym przeglądzie gwarancyjnym, okresowym czy choćby o wymianie części eksploatacyjnych w samochodzie. Chętnie korzystamy z takich aplikacji, ponieważ komu z nas nie zdarzyło się zapomnieć o wymianie oleju, czy przeglądzie samochodu?

Nagradzaj lojalność

Już od dawna nasz portfel pęka w szwach od kart lojalnościowych. Jest to jednak idealny mechanizm, aby zatrzymać i przyzwyczaić do siebie klienta. Warto urozmaicić program lojalnościowy w atrakcje dopasowane do różnych klientów tak, aby każdy znalazł coś dla siebie. Mogą to być zniżki, dodatki, czy wymiana punktów na nagrody. Wszystko zależy od specyfiki, w jakiej działa Twoja firma.

PR

Świadomość konsumentów jest obecnie na bardzo wysokim poziomie, dlatego musisz skupić się również na polityce PR Twojej firmy. Jak Cię postrzegają na rynku? Twoi klienci muszą chcieć się z Tobą utożsamiać. Pozwoli Ci to nie tylko na budowanie trwałych relacji, ale i na pozyskanie nowych klientów dzięki tym wiernym, którzy chętnie polecą Twoje usługi. Zaangażuj się w działania powiązane z Twoją branżą, które pozwolą Ci stać się autorytetem lub takie, które sprawią, że Twoja firma będzie postrzegana jako odpowiedzialna społecznie. Wizerunek buduje się latami, dlatego ważne jest, aby Twoje działania były spójne i czytelne dla Twoich kontrahentów. Jedynie na trwałych relacjach i wiernych klientach możesz zbudować prawdziwe imperium. Nigdy nie zaniedbuj już raz zdobytego konsumenta, bo jeśli go zniechęcisz, łatwiej Ci będzie zdobyć nowego, niż odzyskać tego utraconego. Niestety koszty pozyskania nowego będą dużo wyższe, o czym zawsze warto pamiętać.

Jak bardzo interesujący był ten artykuł?

Kliknij na gwiazdkę, aby zagłosować

Średnia ocena / 5. Głosów:

Jak narazie nikt nie głosowal.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

multis_lipiec_2021_www-2
Szukaj
Multis Multum

Multis Multum to magazyn studencki tworzony przez Studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości pod nadzorem:

Redaktor Naczelna – mgr Aneta Idzik-Nowak

Adiustator – dr inż. Dominika Woźny  

Kontakt: a.idzik@wszib.edu.pl

Gdzie możesz nas czytać?

Multis Multum to bezpłatny kwartalnik dostępny na terenie uczelni WSZiB przy Al. Kijowskiej 14 w Krakowie.