Techniki sprzedaży – szkolenie
12 stycznia 2016 r. w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie odbyło się szkolenie pt.: „Techniki Sprzedaży”. Wydarzenie poprowadził Pan Radosław Słowik, który na co dzień jest trenerem i coachem sprzedażowym w Alior Banku.
Szkolenie z Technik Sprzedaży
Wydarzenie to przyniosło wiele korzyści. Słuchacze mieli możliwość poznania nowych teorii, ciekawostek oraz umiejętności i sztuczek, które z pewnością każdy wykorzysta w swoim życiu osobistym oraz zawodowym. Coach poruszył temat zastosowania umiejętności miękkich z zakresu technik sprzedaży. Zaznaczył, iż najważniejszą z nich jest ustalenie wzajemnych oczekiwań, obustronne zrozumienie, umiejętność przewidywania oraz empatia. Osoby cechujące się nieśmiałością, niekoniecznie potrafiące „sprzedać” swoją wiedzę, nie mogą się wycofywać i poddawać. Kompetencje miękkie bez problemu można nabyć i uaktywnić w sobie za pomocą wielu ćwiczeń i metod. Kolejnym poruszanym przez coacha zagadnieniem były pytania otwarte, które mają o wiele większą wartość niż pytania zamknięte. Dzięki nim włączamy klienta w proces sprzedażowy i zdobywamy najcenniejsze informacje. Tak sformułowane pytania wzbudzają zainteresowanie i skłaniają klientów do dłuższej, konkretniejszej odpowiedzi i do kontynuowania rozmowy.
Podstawowe techniki sprzedażowe
Następną z omawianych technik sprzedaży była technika „Pozorny wybór”, polegająca na przedstawieniu klientowi dwóch opcji do wyboru. Niezależnie od tego, którą opcję wybierze klient, będzie ona i tak korzystna dla sprzedawcy. Przykładem jest pytanie: „Płacisz kartą czy gotówką?”.
Coach podkreślał, że wiele zależy od nas samych oraz wyjaśnił, iż dobre wyniki handlowe możemy osiągnąć, opanowując odpowiednie techniki sprzedaży.
W szkoleniu wzięło udział ponad 70 Studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Każdy uczestnik otrzymał certyfikat potwierdzający obecność na szkoleniu.
Autor: Aneta Idzik