Media społecznościowe dla firm
Profile na portalach społecznościowych to już powoli standard. Dla firm to w dzisiejszych czasach must have. Facebook, YouTube, Twitter, Instagram czy LinkedIn to jedne z najpopularniejszych platform internetowych. Słyszy się czasem, że jeśli nie ma Cię na fejsie, to nie istniejesz. Te słowa początkowo dotyczyły głównie osób prywatnych, obecnie mają już swoje zastosowanie także do firm i instytucji.
Jakie korzyści dla firm daje umiejętne prowadzenie kont społecznościowych?
• ułatwia to komunikacje z interesariuszami
• buduje wizerunek firmy
• pomaga pozyskać pracowników
• pozwala chwalić się sukcesami, nowymi inwestycjami czy nagrodami
• daje możliwości promocji firmy na dużą skalę
• pomaga w budowaniu wiarygodności
• pozwala na powiększanie zasięgu działalności na inne obszary lub za granicę
Twitter jest idealnym miejscem do kontaktu z dziennikarzami, liderami opinii, politykami czy włodarzami miast i regionów. LinkedIn służy do szeroko rozumianego employer brandingu. Jest serwisem biznesowym do budowania swojego CV, reputacji oraz kierowania wizerunku firmy. Tutaj warto szukać przyszłych pracowników – ludzi z doświadczeniem, pasją kompetencjami i siecią kontaktów. Instagram wprowadził funkcję profilu biznesowego, dzięki której możliwa jest promocja marki oraz komunikacja z klientami, a dzięki ładnym zdjęciom przyciąga nowych nabywców.
Na Instagramie najbardziej wpływowe są jednak posty sponsorowane, dzięki którym można dotrzeć do sporej liczby osób. Z Instagrama korzysta ponad 700 milionów osób. YouTube sprawdza się idealnie również jako narzędzie marketingowe. Można na kanale zaprezentować swój produkt, stworzyć poradnik lub nagrać referencje osób, które korzystały z usługi.
Jak firmy mogą wykorzystać media społecznościowe?
Na „bycie w internecie” dobrze mieć plan i strategię. Należy się zastanowić, kto będzie odpowiedzialny za prowadzenie takiego konta, czy właściciel firmy, osoba zatrudniona na takie stanowisko czy ktoś z zewnątrz na zlecenie? Jak często będą dodawane wpisy? Jak dużo i jakie wiadomości będą mogły być publikowane na zewnątrz? Jak będzie wyglądał key visual, czyli graficzny charakter przekazu. Takich i innych kwestii do ustalenia na samym początku jest sporo. W późniejszym etapie strategię powinno się zmienić zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem czy trendami i popytem na rynku. Niewątpliwie, media społecznościowe dają dużo możliwości. Należy tylko umiejętnie z nich korzystać i dobrze opracować strategię działalności w świecie wirtualnym.
Autor: Dominika Kowalczyk