10 cze '19

Co zrobić, gdy odwołają nam lot?

Co zrobić, gdy odwołają nam lot?
()

Hiszpania, ciepły słoneczny dzień, wypoczywam nad basene, popijając zimne napoje. Za 2 dni trzeba wrócić do szarej rzeczywistości, do pracy i codziennych obowiązków. Po chwili na mój telefon przychodzi sms: ,,Przepraszamy, ale Twój lot został odwołany…”. Ta sytuacja przydarzyła się mnie, ale może spotkać każdego z was. Co najważniejsze: nie wolno wpadać w panikę. 🙂

Odwołany lot – jak wrócić do kraju?

Przewoźnik w tym wypadku oferuje parę opcji. Jedną z nich jest przebukowanie biletów na lot na tej samej trasie w najbliższym dostępnym terminie. Jednak często zdarza się, że możliwy lot odbędzie się dopiero za 3-4 dni. Jeśli nam taka opcja nie pasuje, chociażby z powodu naszej nieobecności w pracy, możemy wybrać inny sposób. Jest nim skorzystanie z oferty firm lotniczych, z którymi nasz przewoźnik ma podpisane umowy (podane na stronie przewoźnika). Jeśli te loty również nam nie odpowiadają, pozostaje znalezienie lotu na lotnisko w tym samym kraju w terminie nam odpowiadającym, zaś przewoźnik poniesie koszty transportu z niego.

Co z noclegiem?

Jeśli nasze zastępcze loty odbywają się w innym dniu, niż ten pierwotny, przysługuje nam nocleg, za który przewoźnik musi zwrócić nam koszty. Należy pamiętać, że wybrany hotel powinien mieć 2-3 gwiazdki. Jeśli wybierzemy lepszy (a co za tym idzie – droższy), istnieje ryzyko, że dział reklamacji nie zwróci nam pieniędzy.

Wyżywienie?

Przewoźnik nie uznał wprowadzenia jakichś konkretnych wymogów w tym przypadku. Możemy skorzystać zarówno z restauracji, jak i zakupić niezbędne produkty w sklepie. Przy wyborze pierwszej opcji, należy jednak pamiętać, aby dana restauracja nie była zbyt droga.

Jak uzyskać odszkodowanie za odwołany lot?

Pomocny przy tym jest kontakt z konsultantem przewoźnika, zazwyczaj można zadzwonić lub połączyć się na czacie on-line. Konsultant powinien wysłać formularz zgłoszeniowy, w którym wyróżnione są poszczególne rubryki, takie jak: nocleg, transport czy wyżywienie. Jednak bez odpowiedniej dokumentacji nie dostaniemy zwrotu, dlatego należy pamiętać o zbieraniu wszystkich paragonów. Wypełniony formularz należy odesłać na podany przez konsultanta adres mailowy. Wspomnieć warto także, że oprócz zwrotu poniesionych kosztów, można wnioskować o odszkodowanie. W ten sposób poszkodowany może uzyskać do 400 euro.

Autor: Magdalena Czeluśniak

Jak bardzo interesujący był ten artykuł?

Kliknij na gwiazdkę, aby zagłosować

Średnia ocena / 5. Głosów:

Jak narazie nikt nie głosowal.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

multis_2024-10_www
Szukaj
Multis Multum

Multis Multum to magazyn studencki tworzony przez Studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości pod nadzorem:

Redaktor Naczelna – mgr Aneta Idzik-Nowak

Adiustator – dr inż. Dominika Woźny  

Kontakt: a.idzik@wszib.edu.pl

Gdzie możesz nas czytać?

Multis Multum to bezpłatny kwartalnik dostępny na terenie uczelni WSZiB przy Al. Kijowskiej 14 w Krakowie.