3 kw. '23

Student twarzą Uczelni

Student twarzą Uczelni
()

dr Magdalena Kowalska-Musiał – Prodziekan Wydziału Nauk Stosowanych

Student twarzą Uczelni – czyli jak kształtować wizerunek marki na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie

Dlaczego warto dbać o spójny wizerunek w komunikacji marketingowej? Harmonijny przekaz kształtuje wiarygodność instytucji. 

Co nieco o wizerunku studenta

Osoby, które chcą zyskać wiarygodny wizerunek powinny dbać o spójność między tym:

  • jak wyglądają,
  • jaka jest ich  mową ciała,
  • co i w jaki sposób mówią.

Zatem jeśli to, co robimy, jest zgodne z tym co mówimy i jak się prezentujemy na zewnątrz oznacza, że osiągnęliśmy spójność w wizerunku.

W organizacji, która jest zbiorem osób o różnych wizerunkach również jest możliwe osiągniecie takiej spójności komunikacyjnej. Jeśli organizacja decyduje się na wykorzystywanie wizerunku swoich pracowników, dobrze jest odwoływać się w opowieści do zwartego systemu wartości określonego w tożsamości przedsiębiorstwa. 

W przypadku Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w realizowanych kampaniach wizerunkowych wykorzystywane są wizerunki Studentów i Wykładowców uczelni, a ich fotografie reklamowe prezentowane są zarówno na tradycyjnych jak i digitalnych nośnikach.  

Aby osiągnąć spójny wizerunek przedsiębiorstwa przyjrzyjmy się samemu procesowi komunikacji.

Czym jest strategia komunikacji marki i jak ja przekazywać?

Każdy proces komunikacji powinien być celowy, zawierać intencję w treści przekazu. Określenie celu oraz uświadomienie zespołowi, pracującemu nad projektem, intencji przekazu staje się warunkiem koniecznym do jego spójności przekazu.  

Aby zwiększyć jego skuteczność komunikat kierujemy do konkretnych osób, zatem odbiorcy powinni również być dookreśleni. Komunikat powinien być jednoznacznie zrozumiały, zatem język i klimat czyli sposób w jaki jest on przekazywany również wymaga doprecyzowania.

Ale jak w szumie informacyjnym, w którym na co dzień żyjemy osiągnąć wyrazistość i zwiększyć szanse na to, że komunikat zostanie zapamiętany przez odbiorców i zachęci ich do podjęcia aktywności czy działania? Przede wszystkim powinien być zaskakujący, mieć w sobie „haczyk”, niebanalne połączenie elementów, które zaciekawi odbiorców, po prostu zwróci ich uwagę i spowoduje, że nastąpi świadomy odbiór (dekodowanie) przekazu. Można wreszcie podzielić się wiedzą, czy dać jakąś korzyść (wartość): nową myśl, zachęcenie do podjęcia jakiejś aktywności czy wizualizację, odpowiadającą aktualnym trendom w stylistyce, makijażu, fryzurze modeli.

Istotnym elementem procesu zarządzania wizerunkiem jest konsekwencja wybranej drogi i kierunku działań komunikacyjnych.

Jak Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości realizuje strategię wizerunkową?

W Krakowie od 7 lat prowadzi strategię wizerunkową uczelni poprzez angażowanie do kampanii reklamowych studentów, a od 2021 roku również i wykładowców WSZiB. Sesje reklamowe realizowane są przez profesjonalny zespół: fotografa reklamowego Mateusza Luzara i producentkę Karolinę Sztyler, stylistów i wizażystów.

Zacytuję wypowiedź Kamila Kowalika, kierownika działu Biura Promocji i Przedsiębiorczości WSZiB: „Studenci, którzy biorą udział w kampanii są naturalnymi ambasadorami reklamowanych kierunków. Wychodzimy z założenia, że nikt lepiej nie opowie o tym czy warto? i co warto? studiować niż sam student. Stąd wielu naszych studentów udziela informacji o tym jak to jest studiować na WSZIB. Uważamy, że taki przekaz jest zbliżony do komunikacji naturalnej i w zdecydowany lepszy sposób trafia  odbiorców, niż komunikat skierowany przez nasz dział rekrutacji czy administracji Uczelni.”

Cele przyjętego systemu zarządzania wizerunkiem WSZiB w mediach są efektem przyjętego przez Uczelnię systemu wartości, wśród których znajdziemy „aktualną wiedzę” oraz zjawisko „wspólnoty” – czyli wartości prowadzących do:

  • nabywania nowych umiejętności, doświadczeń i kompetencji,
  • do pozyskiwania wiedzy opartej o najnowsze badania i praktyki,  
  • poszerzania horyzontów myślenia,
  • integracji,
  • otwierania się na innych,
  • nawiązania bezpośrednich kontaktów biznesowych.

Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie jako uczelnia niepubliczna funkcjonuje na rynku już 26 lat. W ramach swojej działalności prowadzi edukację zarówno w trybie stacjonarnym jak i niestacjonarnym na następujących kierunkach: informatyka (I stopień), finanse i rachunkowość (I i II stopień), zarządzanie (I i II stopień), logistyka (I stopień), marketing cyfrowy (I stopień). Więcej na stronie: www.wszib.edu.pl 

dr Magdalena Kowalska-Musiał, Prodziekan Wydziału Nauk Stosowanych w WSZiB, wykładowca na kierunku Zarządzanie.

Jestem absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, pracę magisterską dotyczącą aukcji dzieł sztuki obroniłam w 1999 r., a doktorską z marketingu relacji w 2011 r.

Interesuję się procesem kształtowania tożsamości instytucji, budową i realizacją spójnych strategii wizerunkowych oraz procesów komunikacji, w wyniku których powstają struktury relacji.

Od 1999 roku związana jestem z Wyższą Szkołą Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Podczas spotkań ze studentami i kursantami odkryłam swoją pasję życiową, jaką jest identyfikacja trwałych wartości w marketingu. Od 2018 r jestem członkiem Akademii Stylu.

Jak bardzo interesujący był ten artykuł?

Kliknij na gwiazdkę, aby zagłosować

Średnia ocena / 5. Głosów:

Jak narazie nikt nie głosowal.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Multis Multum

Multis Multum to magazyn studencki tworzony przez Studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości pod nadzorem:

Redaktor Naczelna – mgr Aneta Idzik-Nowak

Adiustator – dr inż. Dominika Woźny  

Kontakt: a.idzik@wszib.edu.pl

Gdzie możesz nas czytać?

Multis Multum to bezpłatny kwartalnik dostępny na terenie uczelni WSZiB przy Al. Kijowskiej 14 w Krakowie.