17 lis '23

Czy Influencer Marketing ma realny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?

Czy Influencer Marketing ma realny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?
()

Dostęp do Internetu oraz jego powszechność sprawiły, że na przestrzeni czasu, młodzież stopniowo korzystała w pełni z jego dobrodziejstw. Rozrost aplikacji i platform internetowych, które zarówno pełnią funkcję rozrywkową, jak i komunikacyjną, doprowadził do utworzenia się struktur internetowych, w których pokolenie generacji Z idealnie się odnajduje. Taki przełom dał jasny sygnał wielkim firmom do przeniesienia części kampanii reklamowych i akcji promocyjnych na łamy portali internetowych w celu podwyższenia skuteczności rynkowej oraz wyników sprzedażowych. Istotną rolę w Internecie pełnią influencerzy, czyli osoby publiczne, które dzięki swojej działalności w sieci, posiadają zasięg w postaci grona obserwatorów.

Jaki jest wpływ influencera marketingu na biznes?

Tradycyjne i narzucające reklamy, stały się przeżytkiem kiedy produkt mógłby być rekomendowany za pomocą opinii osób, które są autentyczne i godne zaufania oraz stanowią autorytet. W roli pewnych źródeł informacji zostały wytypowane aktywnie działające w sieci persony, które posiadają liczne zasięgi, a internetową recenzją produktu mogłyby bezpośrednio wpływać na decyzje zakupowe obserwatorów oraz poszerzać grono potencjalnych klientów. Bieżąca forma funkcjonowania rynku, skłoniła przedsiębiorstwa do działań, polegających na zawieraniu współpracy z popularnymi użytkownikami portali społecznościowych, tworząc strukturę Influencer Marketing. Taktyka przyjęta przez firmy, okazała się bardzo skuteczna, bowiem influencerzy marketingu mogą wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.

Influencerzy, którzy generują wpływ na swoje otoczenie i określone grupy docelowe, dzięki aktywizacji swojej społeczności, mogą przeprowadzać skuteczne kampanie reklamowe. Aktywne korzystanie z mediów społecznościowych, w celu budowania zainteresowania wokół marki i promowanie produktów może być realizowane dzięki narzędziom aplikacji, do których zaliczyć można publikowanie atrakcyjnych treści w postaci relacji, konkursów, zdjęć i filmów.

Pęd życia, algorytmy i powszechny dostęp do Internetu, bezpośrednio wpływa na podejmowanie decyzji przez użytkowników sieci, także w kontekście zakupowym. Obecnie, kontakt influencerów z gronem swoich obserwatorów jest bardzo powszechny, a relacjonowanie swojego codziennego życia to rutynowe działanie na platformach. Polecane w sieci produkty przez interesujące użytkowników persony, zyskują na popularności i są chętniej kupowane, niż te reklamowane w tradycyjny sposób. Internetowa recenzja, stworzone przez cieszącego się zaufaniem influencera, ma większą moc sprawczą wśród skoncentrowanej grupy odbiorców.

Warto mieć świadomość, że wpływ Influencer Marketingu może być zróżnicowany w zależności od branży, produktu czy influencera. Dla zrealizowania rzetelnej reklamy, która przyniosłaby długotrwałe zyski, a nie tylko te krótkoterminowe, niezastąpiona jest autentyczność recenzenta. Często, na pozór prawdziwa opinia może być podparta jedynie przesłankami, które na celu mają jedynie uzyskanie korzyści finansowych przez stronę polecającą, dlatego warto dokonywać decyzji zakupowych świadomie.

Poznaj również inny wpis o tym, jak zaplanować kampanię reklamową na nowy rok!

Autor: Iga Struzikowska

Jak bardzo interesujący był ten artykuł?

Kliknij na gwiazdkę, aby zagłosować

Średnia ocena / 5. Głosów:

Jak narazie nikt nie głosowal.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Szukaj
Multis Multum

Multis Multum to magazyn studencki tworzony przez Studentów Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości pod nadzorem:

Redaktor Naczelna – mgr Aneta Idzik-Nowak

Adiustator – dr inż. Dominika Woźny  

Kontakt: a.idzik@wszib.edu.pl

Gdzie możesz nas czytać?

Multis Multum to bezpłatny kwartalnik dostępny na terenie uczelni WSZiB przy Al. Kijowskiej 14 w Krakowie.