Opis kierunku
Absolwenci kierunku Przedsiębiorczość cyfrowa uzyskają unikalną w skali kraju wiedzę i umiejętności w zakresie pracy w szeroko rozumianym zawodzie menedżera-konsultanta e-biznesu. Osoby, wybierające studia z zakresu Przedsiębiorczości cyfrowej zdobędą wiedzę z zakresu kanonu nauk o zarządzaniu i jakości, jak też ekonomii i finansów, która zostanie uzupełniona o najnowsze doświadczenia związane z zastosowaniem narzędzi ICT w biznesie. Zagadnienia te zostaną uzupełnione o specjalistyczne moduły kształcenia z zakresu cyfryzacji usług, wspomagania decyzji przy wykorzystaniu narzędzi IT, czy cyfrowych rozwiązań z zakresu wsparcia procesów finansowych i zarządczych.
Absolwenci kierunku Przedsiębiorczość cyfrowa – studia I stopnia o profilu praktycznym – będą przygotowani do pracy na stanowiskach menedżerów e-biznesu, konsultantów e-biznesu, specjalistów ds. zarządzania projektami w zakresie wdrażania cyfrowych technologii, specjalistów ds. cyfryzacji usług biznesowych, czy kreatorów informacji w środowisku cyfrowym. Holistyczne wykształcenie zostanie również poszerzone o aspekty miękkie, związane z pracą w wielokulturowym środowisku czy umiejętności negocjacyjne. Ponadto absolwent kierunku Przedsiębiorczość cyfrowa będzie przygotowany do oddziaływania na otoczenie poprzez wiedzę i umiejętności z zakresu design informacji, wywierania wpływu, czy kształtowania decyzji zakupowych potencjalnych klientów.
Studia odbywają się
w trybie stacjonarnym
oraz niestacjonarnym
Nauka trwa
3 lata (6 semestrów)
Łączna liczba godzin
300 semestralnie (studia stacjonarne)
200 semestralnie (studia niestacjonarne)
Czego się nauczysz?
- w obszarze wiedzy Absolwenci będą posługiwać się aktualną i zaawansowaną wiedzą z dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz dyscyplin wspomagających: ekonomia i finanse, wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu i finansach;
- poznają relacje i zależności zachodzące między podmiotami gospodarczymi a instytucjami społecznymi tworzącymi ich otoczenie; ich charakter, cele, prawidłowości i zasady z punktu widzenia przedsiębiorczości cyfrowej;
- w oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną i nabyte umiejętności praktyczne, będą przygotowani do pracy w obszarach wymagających umiejętności z zakresu usług cyfrowych, zarządzania projektami cyfrowymi oraz pracy w międzykulturowym środowisku;
- w obszarze umiejętności absolwenci tego kierunku będą potrafili analizować poziom oraz dynamikę zmian w otoczeniu oraz dobierać odpowiednie narzędzia przedsiębiorczości cyfrowej – w tym narzędzi IT do rozwiązywania praktycznych problemów z obszaru automatyzacji procesów biznesowych i marketingowych, wsparcia procesów podejmowania decyzji, modelowania danych, wizualizacje, kreowanie wolumenu sprzedaży poprzez social media, e-finanse i e-administrację;
- będą w stanie skutecznie kształtować pozytywne relacje w zespole e-commerce lub w trakcie procesu wdrażania projektów cyfrowych;
- opanują narzędzia negocjacji w biznesie i stosowanie technik negocjacyjnych;
- w obszarze kompetencji społecznych Absolwenci tego kierunku będą gotowi do pracy w wielokulturowych zespołach, będą komunikatywni i otwarci na dzielenie się wiedzą oraz przekazywanie zdobytych podczas studiów umiejętności praktycznych.
Gdzie znajdziesz pracę
Absolwenci kierunku Przedsiębiorczość cyfrowa będą przygotowani do profesjonalnej pracy w środowisku biznesowym, a potencjalne stanowiska pracy można podzielić na trzy obszary:
Stanowiska związane z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania i marketingu cyfrowego:
- Menedżer ds. projektów cyfrowych
- Menedżer ds. kreowania informacji cyfrowej
- Specjalista ds. design informacji
- Specjalista ds. e-commerce
- Specjalista ds. zarządzania reputacją w sieci
- Konsultant SEO
Stanowiska związane z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności z zakresu ekonomii i finansów:
- Analityk biznesowy
- Konsultant ds. systemów ERP
- Menedżer ds. wdrożeń systemów IT w finansach
- Specjalista ds. modelowania i symulacji procesów
- Konsultant ds. e-finansów i e-administracji
Stanowiska związane z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności z zakresu zastosowania narzędzi ICT w biznesie:
- Specjalista ds. baz danych i modelowania danych biznesowych
- Konsultant ds. business intelligence
- Specjalista ds. komputerowego wspomagania decyzji biznesowych
- Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa organizacji
- Język angielski / Język niemiecki 5 ECTS
- Zarządzanie talentami/Kapitał intelektualny organizacji 2 ECTS
- Planowanie kariery zawodowej / Podstawy wiedzy o rynku pracy 2 ECTS
- Technologie informatyczne 3 ECTS
- Ekonomia menedżerska 4 ECTS
- Metody ilościowe w biznesie 4 ECTS
- Podstawy zarządzania 4 ECTS
- Prawo 4 ECTS
- Podstawy finansów i rachunkowości 4 ECTS
- Wprowadzenie do pracy projektowej 3 ECTS
- Marketing 4 ECTS
- Metody przetwarzania danych i ich wizualizacja 4 ECTS
- Biznesplan sklepu internetowego 4 ECTS
- Bazy danych i podstawy SQL 4 ECTS
- Negocjacje w biznesie 2 ECTS
- E- biznes - modele i strategie 4 ECTS
- Komunikacja międzykulturowa w organizacji 3 ECTS
- Język angielski / Język niemiecki 5 ECTS
- Etyka w biznesie/ Społeczna odpowiedzialność biznesu 2 ECTS
- Badania marketingowe 4 ECTS
- Bankowość cyfrowa 3 ECTS
- Prawo cyfrowe 3 ECTS
- Metody zarządzania projektami (PRINCE 2) 4 ECTS
- Modelowanie procesów biznesowych (iGrafix) 4 ECTS
- Technologie cyfrowe w finansach i rachunkowości (iNsert) 4 ECTS
- Grafika menedżerska 3 ECTS
- Systemy ERP w biznesie (SapBO) 4 ECTS
- Analiza rynku i prognozy 4 ECTS
- Digital marketing 4 ECTS
- Cyfryzacja usług biznesowych / Clound compiuting w biznesie 4 ECTS
- Praktyka zawodowa I 8 ECTS
- Design informacji 4 ECTS
- Ochrona własności intelektualnej i przemysłowej/Prawo patentowe 2 ECTS
- Podstawy SEO i analityki internetowej 4 ECTS
- Cyberbezpieczeństwo w organizacji 4 ECTS
- Podstawy e-commerce 4 ECTS
- Benchmarking w biznesie 4 ECTS
- Business Intelligence 3 ECTS
- Komputerowe wspomaganie decyzji 3 ECTS
- Praktyka zawodowa II 21 ECTS
- Przygotowanie do egzaminu licencjackiego 2 ECTS
- Licencjacki projekt końcowy 7 ECTS
Rekomendacje